Afspraken – Huisartsenpraktijk Eikstraat – Heerlen
Eikstraat 125 6413 RT Heerlen Tel:045-5213937

Afspraken

Afspraak bij de huisarts

U kunt op twee manieren een afspraak bij uw huisarts maken. U belt met de assistente voor het maken van een afspraak of u maakt de afspraak ONLINE bij een arts naar keuze. In dit laatste geval moet u eerst een account aan via de Mijn Zorg Online app. Wij  daarna uw patientenportaal  waarna u gebruik kunt maken van onze online diensten.

U hoeft niet altijd naar het spreekuur te komen. Veel vragen kunnen we ook telefonisch, per mail of in de toekomst via beeldbellen beantwoorden.

Het spreekuur is op werkdagen van 8.00 tot 12.00 u en van 15.30 tot 17.00 u. De assistente zal vragen waarvoor u een afspraak wilt maken, zodat uw huisarts weet waarvoor u komt en om in te kunnen schatten hoeveel tijd er moet worden ingepland. Voor uw afspraak wordt standaard 15 minuten gereserveerd. Als u meer tijd nodig heeft, plannen we een dubbel consult voor u in.

Als u niet in staat bent uw afspraak na te komen, meldt u dit dan zo snel mogelijk aan de assistente. Iemand anders kan dan gebruik maken van die plek. Als u niet tijdig afbelt en dit vaker dan eenmaal per jaar voorkomt, zijn we genoodzaakt kosten bij u in rekening te brengen.

Mocht u niet in staat zijn om naar het gewone spreekuur te komen, kan de huisarts ook een huisbezoek afleggen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd hebben om naar het gewone spreekuur te komen of voor mensen die geen (eigen) vervoer hebben.

Met korte medische vragen kunt u ook bij de assistente terecht. Wilt u de huisarts zelf spreken, dan kunt u ook een afspraak maken voor het terugbel spreekuur. Dit is vooral voor korte vragen.

Afspraak bij de assistente

Elke dag is er een assistentenspreekuur. U kunt hier terecht voor:

• het verwijderen van hechtingen;
  • het verzorgen van wonden;
  • het maken van uitstrijkjes;
  • bloeddruk controles;
  • en voor hartfilmpjes;
  • bloedafname. We prikken vier tot vijf keer per week bloed in de praktijk. U moet hiervoor bij de assistente een afspraak maken. U kunt er ook voor kiezen de afspraak ONLINE te maken (via het patientenportaal of de Mijn Zorg Online app).

Afspraak bij de praktijkondersteuner

Onze praktijkondersteuners behandelen en begeleiden patiënten met chronische aandoeningen, zoals hoge bloeddruk, suikerziekte(diabetes), hart- en vaatziekten, chronische longaandoeningen (COPD), psychische aandoeningen. Kwetsbare ouderen worden door onze praktijkondersteuner vaak thuis bezocht.

Voor een afspraak bij Manja of Kelly (praktijkondersteuners lichamelijke ziekten) wordt u opgeroepen.

Voor een afspraak bij onze praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg, Meia, wordt u verwezen via uw huisarts; de assistente maakt voor u een afspraak.

Onze verpleegkundige ouderenzorg, Lis, wordt door de huisarts ingeschakeld wanneer een huisbezoek bij een kwetsbare oudere wenselijk is.