Medicatie
Er zijn twee manieren om herhaalrecepten van chronische medicatie bij ons te bestellen:
- Via de App Zorg Online (zie patiëntenportaal):
- Meld u aan via de App Zorg Online (zie het patiëntenportaal) om toegang te krijgen tot uw eigen online dossier.
- Dit is een beveiligde omgeving waarin u na het inloggen zelf chronische medicatie kunt bestellen.
- Nadat u de aanvraag bij ons heeft ingediend, verleent de assistente u toegang tot deze online dienst.
- U hoeft dan de praktijk niet te bellen en kunt dit op een zelf gekozen tijdstip doen, 24 uur per dag.
- Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat u niet direct uw chronische medicatie in uw online dossier ziet. We moeten dit eerst juist voor u instellen. Neem gerust contact met ons op als er problemen zijn.
- Via de receptenlijn:
- Bel ons praktijknummer op 045-5 21 39 37.
- Druk op nummer 2 in het keuzemenu voor de receptenlijn.
- Volg de instructies van ons automatische antwoordapparaat nadat u verbinding hebt gemaakt met de receptenlijn.
- Spreek duidelijk uw naam en geboortedatum in. Zorg ervoor dat u de naam en sterkte van het medicijn bij de hand heeft.
- Als u namens iemand anders belt, zorg er dan voor dat u de achternaam, geboortedatum, het exacte medicijn, de dosering en de naam van de apotheek bij de hand heeft.